Outsourcing

De druk op IT-afdelingen wordt met de dag groter. Er wordt meer gevraagd qua expertise, maar ook in volume. IT is niet langer ‘maar’ faciliterend, in veel gevallen zorgt IT er nu voor dat bedrijfsprocessen strakker lopen en dat er vanuit de IT-kant meegedacht en gewerkt wordt met de business. Dat heeft als gevolg dat veel organisaties hun operationele IT-kant uitbesteden in de vorm van Outsourcing, zodat ze meer tijd hebben om de business te voorzien van daadwerkelijke oplossingen. Outsourcing ook iets voor jou?
IT speelt een steeds prominentere rol binnen veel organisaties. Van de oorspronkelijk rol van facilitator wordt IT steeds meer een integraal onderdeel van de kernactiviteiten van de organisatie. Deze verandering van verantwoordelijkheden heeft voor een uitbreiding van de taken van IT gezorgd. Veel organisaties kiezen ervoor om standaard support- en beheerwerkzaamheden uit te besteden aan Proact. Dat is wat wij Outsourcing noemen. Hiermee worden structurele uitdagingen als kwalitatieve capaciteitsplanning en continuïteit uitbesteed, vaak aangevuld met het contractmanagement met 3e partijen.
De basis van onze dienstverlening op het gebied van Outsourcing is de tevredenheid van jouw eindgebruiker. Onze servicedesk medewerkers zorgen er dan ook voor dat jouw gebruikers zo goed en zo snel mogelijk worden geholpen in het geval van een IT-vraagstuk. het grootste deel van de binnenkomende meldingen worden direct opgelost. Complexere vraagstukken kunnen iets meer tijd kosten, maar jouw gebruikers weten op elk moment wat de status van hun vraag is en wanneer ze een oplossing kunnen verwachten. De continue communicatie, gecombineerd met de klantvriendelijke dienstverlening van de Proact Servicedesk zorgen ervoor dat jouw gebruikers precies weten waar ze aan toe zijn.
Bij het aangaan van een overeenkomst voor wat betreft Outsourcing sluit je een samenwerkingsverband met onze hele organisatie. In de praktijk betekent dat dat je naar de dienstverlening die je afneemt, je ook kunt beschikken over de overige kennis en expertise die we in huis hebben. De Proact Service Delivery Manager die gekoppeld is aan jouw organisatie schakelt naadloos de juist expertise bij als dat gewenst is.
Als je overeenkomt om te gaan samenwerken is het belangrijk dat beide partijen weten waar ze aan toe zijn. Dat leggen we vast binnen een Service Level Agreement (SLA). Afspraken die daar in staan worden natuurlijk nagekomen. In de praktijk blijkt altijd dat niet alles is vast te leggen in het contract. In die gevallen komt onze pragmatische aard goed van pas: Je staat er nooit alleen voor!
Een intensieve relatie aangaan voor jouw kern infrastructuur kan alleen met een ICT-partner die goed bij je past. Hierbij spelen omvang en cultuur een belangrijke rol. “Kan je met elkaar door een deur?”, is de grote vraag. Hierbij gaat het dus vooral om de persoonlijke interactie tussen mensen. Dit is het onderscheidende vermogen van onze dienstverlening. Als middelgrote ICT-dienstverlener hebben we er bewust voor gekozen om het persoonlijke karakter van onze dienstverlening te waarborgen en onze infrastucture dienstverlening volledig te richten op middelgrote en enterprise organisaties.
Proact levert een geïntegreerd aanbod aan hoogwaardige ICT-oplossingen, hiermee zijn wij voor honderden organisaties een belangrijke business-partner. Een menselijke aanpak zit verankerd in de kern van onze organisatie, waarmee wij bouwen aan duurzame lange termijn relaties. Dit merk je aan alle facetten van onze dienstverlening, van de gesprekken met onze account- of servicemanagers tot het contact met onze servicedesk bij problemen.

125

Infrastructuren in beheer in de Benelux

300

IT-Specialisten beschikbaar in de Benelux

7

Certificeringen zoals ISO, ISAE, NEN en MVO

30k

Moderne werkplekken in beheer

8+

Gemiddelde waardering klantvriendelijkheid

In veel verandertrajecten blijkt dat organisaties een onafhankelijke maar scherpe blik van buitenaf waarderen. Onze Business Consultants helpen in de praktijk dan ook de organisaties die voor grote organisatorische wijzigingen staan en adviseren hoe deze organisaties hun IT-apparaat het beste voor het primaire bedrijfsproces kunnen inzetten. Ook benieuwd of dat nuttig voor jullie is?

Voor extra operationele ondersteuning binnen je IT-omgeving ben je bij Proact aan het juiste adres. Van servicedesk medewerker tot functioneel beheerder, maar ook van azure engineer tot onsite support, Proact heeft de juiste expertise in huis. Onze medewerkers kiezen er bewust voor om bij meerdere opdrachtgevers aan het werk te zijn. Niet alleen blijven ze daar flexibel door, ook maken ze een stijle leercurve door waar wij als werkgever, maar jij ook als opdrachtgever, de vruchten plukt.

Controle over je IT-kosten
Je betaalt alleen voor wat je gebruikt èn je beperkt je loonkosten. Zo hou je je IT-kosten gewoon in de hand. Groeit je organisatie heel hard, of wil je juist inkrimpen? Jouw overeenkomst beweegt gewoon met je mee.
Vulnerability Assessment
Naarmate je jouw online aanwezigheid en diensten uitbreidt, vergroot je het aanvals oppervlak dat cybercriminelen kunnen misbruiken. Onze Vulnerability Assessment- service bewaakt jouw infrastructuur om de potentiële ‘donkere steegjes’ te identificeren die cybercriminelen zouden kunnen misbruiken.
Endpoint security goed geregeld
Goede security betekent ook dat je werkplekken volledig veilig zijn. Proact helpt je ook jouw endpoints goed te beveiligen. Jouw organisatie wordt zo optimaal beschermd tegen ongewenste indringers.
Goed beveiligde infrastructuren
Of jouw omgeving nu on-premise, hybride of in de cloud staat, met de security services van Proact ben je verzekerd van de meest geavanceerde security oplossing.
Altijd up-to-date beveiligd
Het beveiligen van je IT-omgeving is specialistenwerk. met het inrichten van je beveiliging ben j er nog niet. Cybercriminelen proberen continue nieuwe manieren te vinden om toch binnen te komen. Onze specialisten zijn 24/7 bezig met het updaten van alle security oplossingen waardoor jouw omgeving altijd up-to-date is.
Gecertificeerd & Ervaren
Proact heeft het juiste personeel in huis. Als IT Service provider hebben we een breed en diep kennisniveau in huis: Met ruim 1000 medewerkers in Europa en 350 in Nederland beschikt Proact over de juiste kennis voor jouw organisatie
Previous
Next

Janneke Elbert

IT manager, Aveco de Bondt

‘Voor een succesvolle outsourcing moet de partij die je binnenhaalt echt een samenwerkings-partner zijn. Ik zie een groot verschil tussen een leverancier en een samenwerkingspartner. Je moet een win-win situatie hebben, het moet voor beide partners wel werken natuurlijk. Als de bedrijfsculturen dan dicht bij elkaar liggen, helpt dat aanzienlijk. Daarnaast is openheid en eerlijkheid essentieel. Dat zorgt namelijk bij mij voor vertrouwen en dan kan je pas zaken loslaten. Dan word je echt ontzorgd.’

Servicedesk

Klantvriendelijk, helder en behulpzaam

IT-Beheer

Jouw systemen in betrouwbare handen

Innovatie

Altijd de laatste technologiën beschikbaar

Overal

Locatie onafhankelijk werken

Adoptie

Snelle acceptatie door slimme adoptie trajecten

Security

Veilig werken zonder zorgen

De Servicedesk van Proact

De Servicedesk van Proact is het centrale aanspreekpunt voor alle meldingen vanuit de opdrachtgever. Niet alleen voor vragen omtrent het gebruik van de beschikbare ICT systemen kunnen zij hier terecht maar ook voor verstoringen of wijzigingsverzoeken. Hier worden verzoeken aangenomen, vastgelegd en, wanneer mogelijk, direct verholpen of beantwoord. De Servicedesk is volgens de ITIL v3 ingericht, heldere communicatie op basis van een gezamenlijke “taal”. Uiteraard ook op het gebied van Outsourcing.

De veilige weg naar de Cloud

De reis naar de Cloud is voor elke organisatie anders. Cloud-only oplossingen zien we vaak bij start-ups, maar besta je al langer, dan is het heel waarschijnlijk dat je wel een paar legacy applicaties hebt die je on-premise houden. Onafhankelijk van wat de strategie van jouw organisatie is, Proact heeft de expertise in huis om de gewenste volgende stappen in jou Cloud-reis te zetten.

Gewoon doen wat belangrijk is