Proact IT Service Partner & Managed Service Provider

Proact is Europa’s specialist in data- en informatiemanagement met focus op cloud- en datacenteroplossingen. Onze werkwijze is gebaseerd op samenwerking en partnerschap. Samen zorgen wij dat technologie jouw organisatie verder helpt.

#ThePowerOfTogether

Proact helpt organisaties hun IT-omgeving te optimaliseren. Als goede IT Service Partner zorgen wij ervoor dat technologie bijdraagt aan jouw organisatiedoelstellingen. Wij adviseren graag welke IT-infrastructuur het beste bij jouw organisatie past. Vervolgens leveren we de juiste hardware en alles wat daarbij hoort, zodat je medewerkers een optimale werkervaring hebben.

We hebben de kennis en expertise om organisaties te begeleiden bij de transitie naar een moderne IT-omgeving, in welke vorm dan ook. Het beheer en onderhoud van jouw IT-infrastructuur is bij ons als Managed Service Provider ook in ervaren en veilige handen.

Op deze pagina leggen wij uit wat deze twee diensten inhouden. 

Proact IT Service Partner

Met ons geïntegreerde aanbod aan hoogwaardige ICT-oplossingen, zijn wij voor honderden organisaties een belangrijke business-partner. Bouwen aan een langetermijnrelatie staat bij Proact centraal. Onze menselijke aanpak voel je in alle facetten van onze dienstverlening, van het contact met de servicedesk tot aan de gesprekken met onze accountmanagers.

IT-support en IT-beheer uitbesteden

Geen enkele organisatie kan meer zonder moderne IT. Technologie is steeds vaker een integraal onderdeel van de bedrijfsprocessen. Dat legt een flinke druk op het IT-team. Om die reden kiezen veel organisaties ervoor om support- en beheerwerkzaamheden uit te besteden.

Microsoft Gold Cloud Platform-partner

Proact is een Microsoft Gold Cloud-Platform partner. Dat betekent dat wij organisaties begeleiden bij de overstap naar een moderne werkomgeving. Daarbij verliezen we de individuele medewerkers en hun behoeften nooit uit het oog. Samen zorgen we voor een veilige bedrijfsomgeving, waarbij werkplezier centraal staat.

Met Proact IT Service Partner succesvol naar een moderne werplek

Microsoft-licenties zijn overal te koop, maar het optimaal implementeren, ook in grote en veeleisende omgevingen, is een vak apart. Ons Proact Productivity Center (PPC) biedt werkplekken gebaseerd op Microsoft 365. Zo kunnen organisaties optimaal inspelen op de veranderende behoefte van medewerkers. Het PPC vult de standaard functionaliteiten van Microsoft 365 aan met een schil van diensten die jouw organisatie veel dagelijkse zorgen uit handen neemt. Uiteraard zonder in te leveren op veiligheid. Om te garanderen dat jouw medewerkers ook daadwerkelijk optimaal gebruik gaan maken van hun werkplek, staat ons adoptieteam voor je klaar. De nieuwe werkplek draagt immers pas echt bij aan de productiviteit van jouw medewerkers als zij ook daadwerkelijk de functionaliteiten van de software weten te vinden, te gebruiken en ze omarmen. Ons adoptieteam ondersteunt met workshops, een on-site-team of op elke andere gewenste manier. Zo faciliteren wij productief gebruik, voor alle medewerkers op hun eigen tempo, en persoonlijke behoeften afgestemd.

Je infrastructuur in veilige handen

Als je kiest voor een samenwerking met Proact als IT Service Partner, leg je structurele uitdagingen als kwalitatieve capaciteitsplanning en de continuïteit van je IT-infrastructuur in veilige handen. Door ook het contractmanagement met derde partijen te outsourcen, bespaar je je IT-team een hoop zorgen.

De juiste IT-ondersteuning op het juiste moment

Door je IT-support en -beheer uit te besteden aan Proact, ga je een samenwerking aan met onze hele organisatie. Daarmee beschik je over alle kennis en expertise die we in huis hebben en heb je toegang tot onze volledig geaccrediteerde vendor-, pre-sales- en consultancy-teams. Jouw eigen Proact Service Delivery Manager schakelt de juiste expertise in op het juiste moment.

Met Proact als IT Service Partner sta je er nooit alleen voor

Een goede samenwerkingstaat of valt met goede afspraken. Wij leggen onze afspraken vast in een Service Level Agreement (SLA). Die afspraken komen wij altijd na. Gebeurt er iets onverwachts, wat niet is vastgelegd in het SLA. Geen nood! Met onze pragmatische aard zorgen we altijd voor de juiste ondersteuning. 

Strategisch advies en IT-consultancy

Technologie verandert razendsnel. Dat maakt het moeilijk om toekomstbestendige keuzes te maken. Onze strategische consultants geven je inzicht in welke oplossingen technisch en organisatorisch het best passen bij de ambities van de organisatie en kunnen die vastlegggen in een strategische roadmap. Zo kun je groots denken, maar toch klein beginnen. 

Allesomvattende IT-services

Onze professionele dienstverlening is allesomvattend. We onderzoeken waar verbeteringen mogelijk zijn in je bestaande IT-omgeving, doen uitgebreide health-checks en ontwerpen on-premise- en (hybride) cloudoplossingen. We beheren en coördineren projecten, van klein en eenvoudig tot lang en complex. Daarbij staat nooit de technologie centraal, maar de doelstellingen van de organisatie. De ruime expertise van onze consultants, gecombineerd met de collectieve ervaring binnen onze organisatie, stelt ons in staat om de huidige complexe IT-systemen en -diensten met een minimum aan risico in te zetten.

Migratietrajecten van A tot Z

De transitie naar een moderne en toekomstbestendige werkomgeving kan overweldigend zijn. Onze beproefde en stapsgewijze aanpak maakt het overzichtelijk. Van planning tot implementatie en van workshops tot twee- en driedaagse cursussen, wij maken elke migratie tot een succes.

Proact Managed Service Provider

Proact ontwerpt en levert managed services waar jouw organisatie ze nodig heeft – in je eigen datacenter, in ons datacenter of in een private, publieke of hybride cloud. Daarbij bieden we maximale flexibiliteit en wendbaarheid.

 

Waarom managed Services

Een IT-omgeving bestaat uit veel componenten, van e-mail tot bedrijfskritische applicaties en van VoIP tot databases. Het beheren, monitoren, onderhouden, optimaliseren en updaten van deze IT-infrastructuur is complex. Proact neemt als Managed Service Provider je dat werk graag – gedeeltelijk of geheel – uit handen. Zo weet je zeker dat je altijd het meeste haalt uit je IT-omgeving.

In een jaar één minuut downtime levert me op de kerstborrel nog steeds klachten op. Voor mij is het geen optie om een servicedesk in India te bellen waar ik een nummer ben. Dat kan ik me niet permitteren. In dat geval heb ik veel liever een partij dichtbij, waarvan ik weet dat zij op de hoogte zijn hoe belangrijk dit voor ons is. Als ik Proact midden in de nacht bel lijkt het wel of het hele bedrijf wakker is. Dat is de support die ik nodig.

Het was vrij snel duidelijk dat een grote loggere organisatie niet bij ons past. Wat wel belangrijk was in onze beslissing, was dat het een partij moest zijn met voldoende back-up. Zodat in tijden van nood er altijd voldoende kennis beschikbaar zou zijn. Daarnaast was ook de fysieke afstand een overweging. Vanuit de Randstad ben je niet één, twee, drie in het oosten. In de praktijk is dat in de samenwerking met Proact nooit een probleem gebleken. Op cruciale momenten is Proact er altijd.

Proactieve monitoring als veilig onderdeel van Managed Services

Behalve dat het beheren van een IT-omgeving ingewikkeld en tijdrovend is, is ook security vandaag de dag een hot topic. Hoe geavanceerd de beveiligingsoplossingen binnen Microsoft 365 ook zijn, je bent maar één foute klik of één verdwaalde USB-stick verwijderd van een cyberincident. Door gebruik te maken van Managed Services van Proact kun je vertrouwen op proactieve monitoring. Is er een probleem, dan weet je dat direct en kun je direct reageren. Dat reageren, daar heb je een partner met specialistische kennis voor. Zo stop je cybercriminelen vóór ze schade aanrichten.

Een goede Managed Service Provider begint bij goed IT-beheer

Technologie is integraal onderdeel van de bedrijfsprocessen vandaag de dag. Een goed beheerde IT-omgeving is de basis van een succesvol bedrijf. Dat begint met een goede inventarisatie van het bedrijfsnetwerk, de dataopslag, de gebruikte applicaties en licenties, het back-up en recovery beleid en natuurlijk de beveiliging. Vervolgens adviseren wij welk van de drie niveaus van IT-ondersteuning de beste is.

Een heldere samenwerking met Proact als Managed Serivice Provider

Googel op managed services en je krijgt meer dan een miljard resultaten. Zie als IT-manager daar maar eens de juiste partner uit te selecteren die écht met je meedenkt. Want technologie is altijd in beweging en IT is complex en omvangrijk. Een verouderde IT-infrastructuur staat innovatie in de weg. Proact onderzoekt graag samen met jou wat de ideale IT-omgeving is en wat het ideale ondersteuningsniveau is. Dat ondersteuningsniveau kun je bij ons op elk moment up- of downgraden. Welk ondersteuningsniveau je ook kiest, wij doen er alles aan om samen jouw bedrijf te laten functioneren zoals het hoort. Veilig en efficiënt.

Managed Services begint bij Proact Premium Support

Met onze Premium Support krijg je 24/7 ondersteuning. Gaat er iets mis, ondersteunt onze helpdesk je. In het enkele geval dat we het zelf niet kunnen, nemen we namens jou contact op met leveranciers, waardoor het jou kostbare tijd bespaart

Monitoring-as-a-Service

Met Proact als Managed Service Provider wordt je omgeving proactief gemonitord. Is er een probleem? Dan word je niet alleen direct geïnformeerd, we helpen je ook het probleem direct te verhelpen.

Service management

Hieronder valt incidentoplossing plus wijzigings- en releasebeheer. Zo presteert je IT-omgeving optimaal zonder je IT-team te belasten.

Een goede IT service Partner en Managed Service Provider staat nooit stil

Als Proact stimuleren wij onze professionals continu om verder te ontwikkelen. Daarbij kijken we niet alleen naar kennis, maar ook naar
vaardigheden om samen te werken, in een inclusieve omgeving. Verschillende perspectieven zijn de sleutel tot succes. Integriteit, betrokkenheid en uitmuntendheid zijn daarbij onze kernwaarden.

Proactieve monitoring als veilig onderdeel van Managed Services

Uit het jaarlijkse Giarte onderzoek IT Xperience monitor blijkt dat onze klanten heel tevreden zijn met Proact als partner. Proact scoort bovengemiddeld op de fanscore. Maar liefst 96 procent van onze klanten beveelt Proact aan. Onze customer-delight-score – een gemiddelde van de indicatoren vertrouwen, verwachtingen en aanbeveling – ligt met 86 punten negen punten hoger dan het marktgemiddelde van 78. 

Het was lastig voor ons om de expertise in huis op het niveau te houden dat gewenst is, vandaar dat we dat door Proact laten doen. Daar zitten de mensen die er iedere dag mee bezig zijn en daardoor ontzettend veel kennis hebben. Zij weten exact hoe alles werkt en dat is voor ons systeem – dat zo belangrijk is voor ABAB – van groot belang. Daar zijn we dus ook absoluut tevreden over.

We werken met een relatief klein team, wat betekent dat het moeilijk kan zijn om de mensen te bereiken die je nodig hebt als iets niet meer werkt. Dan kunnen we altijd bij Proact terecht. Het is zelfs waarschijnlijk dat wanneer we contact opnemen, ze al op de achtergrond aan een oplossing werken. Ze zijn zo proactief. Ik waardeer die proactiviteit en kan Proact van ook van harte aanbevelen aan andere bedrijven.

Complete set datacenter-, outsourcing- en cloudoplossingen

Proact biedt een compleet diensten- en productenpalet aan op gebied van datacenter-, outsourcing- en cloudoplossingen. Proact helpt organisaties niet alleen met operationele IT-activiteiten, maar ondersteunt ook bij strategische vraagstukken. Samenwerking en langetermijnrelaties staan daarbij altijd centraal, met opdrachtgevers, met medewerkers én met leveranciers.

The power of together

Bij Proact houden we van technologie. Toch is ons
concurrentievoordeel niet gebaseerd op technologie, maar op mensen. Echte waarde toevoegen voor onze klanten is alleen mogelijk als we samenwerken en onze mensen, kennis, creativiteit, technologie, architectuur, innovatie, processen en data met elkaar verbinden. Dat is pas echt #ThePowerOfTogether