HR Proact

HR Officer- en Payroll Administrator

Werken bij Proact

Als HR Officer & Payroll Administrator in het HR-team ben je voor Nederland en België met alle facetten van in-, door- en uitstroom bezig. Ook is een belangrijk onderdeel van je functie het up-to-date houden van een gedegen AVG-proof administratie rondom ARBO, arbeidsrechtelijke vraagstukken en de loonrun.

Je faciliteert en adviseert de eerste- en tweedelijns vragen van leidinggevenden en werknemers. Dit doe je samen met de twee HR Business Partners. Je vangt de juiste signalen op gaat daarmee proactief aan de slag en toont eigenaarschap.

In deze allround functie werk je aan diverse HR gerelateerde onderwerpen, beheer je de juiste tooling van de HR-afdeling en ben jij de contactpersoon die schakelt met externe instanties zoals UWV en intermediairs.

Je ben proactief bezig met het optimaliseren van en geeft uitvoering aan de bedrijfsregelingen en de voor HR geldende wet- en regelgeving. Daarnaast ben je betrokken bij diverse audits en uiteenlopende HR-projecten. Je werkt nauw samen met de twee HR Business Partners en samen vormen jullie het operationele HR-team.

Kom jij ons team versterken? Dan zien wij jou graag binnenkort bij ons op kantoor voor een kopje koffie!

#ThePowerOfTogether

Wij zoeken:

  • Dagelijkse HR mailbox beheer;
  • 1e en 2e lijn advies aan leidinggevende en werknemers;
  • HR-administratie in samenspraak met de HR business partners rondom in- door- en uitstroom;
  • Up-to-date-houden van de interne HR structuur en werknemers dossier in AFAS;
  • Verantwoordelijk voor de salarisadministratie van NL en BE (in samenwerking met SD Worx);
  • Verzuimadministratie, ondersteuning;
  • Verantwoordelijk voor het beheer en registratie van alle HR gerelateerde systemen incl. af en aanmelden werknemers bij de betrokken in- en externe partijen;
  • Verantwoordelijk en contactpersoon voor Lief en Leed (gratificaties);
  • Eerste contactpersoon voor onze intermediairs op het gebied van verzekeringen, pensioenen, UWV, ARBO, AFAS, salarispartners etc;
  • Proactief bijdragen aan HR-verbeterprocessen m.b.t. tooling, maar ook binnen het algemene beleid en onze processen;
  • Onderhouden van goede contacten en samenwerken met o.a. afdelingen Finance & Facility;
  • Ondersteuning bieden bij Audits en het opstellen van rapportages;
  • Samen met je HR collega’s zorgdragen voor de uitrol van de meest uiteenlopende projecten;

“In het HR-team werken we echt samen, maar hebben we ook onze eigen verantwoordelijkheden. Dit zorgt voor een fijne balans.”Barbara Pouw – HR Director

“Onze HR-afdeling is volop in beweging. We zijn als team aan het bouwen en de gehele HR-cyclus aan het professionaliseren en digitaliseren”Nikita van Groenigen – HR Business Partner

Jij omschrijft jezelf als:

  • Gedegen aantoonbare kennis van de HR en Payroll administratie;
  • Minimaal MBO werk en denkniveau;
  • Accuraat, integer, zelfstandig, maar ook een teamspeler, gedreven en enthousiast;
  • Ervaring en up-to-date kennis van HR gerelateerde wet en regelgeving;
  • Kennis van AFAS! En kennis van de salariscockpit een grote pre;
  • Gedegen kennis van Excel en Teams;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden in het Nederlands in woord en geschrift;
  • Goede beheersing van de Engelse taal is een sterke pre voor onze internationale HR projecten en contact met collega’s in de landen;

De voordelen van Proact 

Welke voorwaarden en voordelen zitten vast aan deze functie? Naast de 4 voordelen die al op de vacaturepagina staan:

  • Een goed salaris
  • Hybride werkplek
  • Reiskostenvergoeding
  • Fijne cultuur
  • Leuke collega’s
  • Laptop en telefoonregeling
  • ASR Vitality
  • GoodHabitz

Een dag uit het leven van jouw collega

Eigenlijk kan ik de maand in 2 delen splitsen, de laatste helft van de maand gaat mijn focus vooral uit naar het verwerken van de declaraties, het in orde maken van de salaris verwerking voor Nederland en België en uiteindelijk een akkoord krijgen voor de daadwerkelijk salaris betaling van de directeur.

Het eerste deel van de maand heb ik naast de reguliere taken van de HR afdeling (maken van arbeidscontracten, vragen beantwoorden van collega’s over allerlei HR gerelateerde zaken) ook tijd voor verschillende projecten. Qua projecten ben ik veel bezig met het optimaliseren van de inrichting binnen AFAS om de administratieve afhandeling voor onze afdeling alsmede de ervaring voor de werknemers te verbeteren.

Heeft deze vacature jouw interesse gewekt? Neem dan contact op met Robin Westerbeeke recruitment@proact.nl

Delen

Gerelateerde content

Neem contact op

We horen graag van je. Stuur ons een e-mail via onderstaande contactformulieren.