Europa's toonaangevende datacenter- en cloudserviceprovider Proact is opnieuw erkend met uitstekende resultaten in meerdere categorieën in de Giarte IT Xperience Monitor-beoordeling.
De Giarte IT Xperience Monitor (ITX) is een onderzoek dat jaarlijks de klanttevredenheid meet over de dienstverlening van Nederlandse IT-bedrijven. Naast een bovengemiddelde fanscore van 96% werd Proact ook erkend in de categorieën Klantgerichtheid, Back-up en Systeemintegratie, Service Workplace Management en Workplace Support Services.
De fanscore van Proact, die het percentage klanten weergeeft dat Proact zou aanbevelen als IT-managed services-partner, steeg met 10% ten opzichte van 2021. Het bedrijf staat ook in de top 3 als het gaat om klantgerichtheid binnen de beoordeelde groep van grote IT-bedrijven. Voor de service Back-up en Systeemintegratie ontving Proact de hoogste tevredenheidsscores van alle beoordeelde organisaties. Ten slotte kreeg de IT-dienstverlener de hoogste score van het onderzoek voor Service Workplace Management en Workplace Support Services.
“Dit ITX-onderzoek is voor ons een belangrijk meetinstrument omdat het aangeeft waar we op de goede weg zijn en waar ontwikkeling nodig is”, zegt Bertus Doppenberg, Director Service Operations bij Proact Nederland. “Het onafhankelijke karakter van dit onderzoek maakt het ook mogelijk ons om onze prestaties te vergelijken met de markt. We zijn natuurlijk blij met de positieve scores van 2022 en kijken ernaar uit om de inzichten te gebruiken om onze dienstverlening nog verder te verbeteren."
"Natuurlijk ben ik erg trots op de resultaten van het Giarte-onderzoek van dit jaar. Ze komen voort uit het enorme goede werk dat dagelijks door onze medewerkers wordt verzet. De waardering van onze klanten is de meest betekenisvolle en belangrijke onderscheiding die we kunnen krijgen", voegt Mark van Liempt, Business Unit Director, West toe. ''Hier doen we het allemaal voor!''
Over ITX en Giarte
Met ITX brengt Giarte al bijna 20 jaar meer dan 40 IT-bedrijven tot in detail in kaart. Daarnaast worden opkomende spelers genoteerd op basis van hun groei- en marktpotentieel. De ITX-benchmark is zowel kwantitatief (± 1.000 evaluaties van IT-beslissers) als kwalitatief (diepte-interviews) en wordt elke zomer gepubliceerd. Het volledige onderzoek is hier te vinden.
Voor meer informatie, neem contact op met:
Mark van Liempt, Business Unit Director West, Proact Netherlands B.V., tel. +31 30 30 33 200, mark.van.liempt@proact.nl
Danny Duggal, VP Commercial & Communications, Proact IT Group AB, tel. +46 733 566 843, danny.duggal@proact.eu
Over Proact
Proact is Europa's toonaangevende specialist in data- en informatiebeheer met focus op clouddiensten en datacenteroplossingen. We helpen onze klanten om hun gegevens op te slaan, te verbinden, te beschermen, te beveiligen en waarde te genereren, terwijl we de flexibiliteit, productiviteit en efficiëntie vergroten.
We hebben duizenden succesvolle projecten over de hele wereld voltooid, hebben meer dan 4.000 klanten en beheren momenteel honderden petabytes aan informatie in de cloud. We hebben meer dan 1.000 mensen in dienst in 13 landen in Europa en Noord-Amerika. Ons moederbedrijf, Proact IT Group AB (publ), opgericht in 1994, werd in 1999 genoteerd aan de Nasdaq Stockholm (onder het symbool PACT). Voor meer informatie over de activiteiten van Proact kunt u ons bezoeken op www.proact.eu